Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03 15:21 - Най-важните етапи при създаването на марка
Автор: milalea Категория: Бизнес   
Прочетен: 251 Коментари: 0 Гласове:
0




Създаването на марка е  бизнес като всички други. И разбира се, както започва всеки бизнес, по-добре е да имате стъпка по стъпка някои инструкции, с които ще увеличите шансовете си за успех. Много от етапите, през които предстои да преминете,  ще искате върнете се към първата точка, за да направите корекции. Знам, че това е абсолютно нормално.
  Когато разработвате концепция, дефинирайте: Защо купувачите да изберат вас? Каква е  ползата ви за потребителите и обществото като цяло? Какво ще бъде основното послание? Какви стойности планирате?   На този етап започнете да съставяте дъска за настроения (moodboard), събирайте референции: не само примери за опаковки, но и шрифтове, които харесвате, елементи за лого и успешен мърчандайзинг.
    Това, което ви настръхва, това, което ви отличава от конкурентите. Но това не е всичко. Идеята за марка трябва да може да се развива - винаги мислете какво ще се случи след година, пет години и повече. Само идея, която еспособна да се развие, си заслужава инвестирайте в нея. Отговорете си на въпросите: колко модерна е вашата идея, своевременна, оригинална, устойчива и различна от другите? След това преминете към следващата стъпка.
    Време е да разгледаме конкуренцията. Най-доброто начало е най-прост SWAT анализ. Но първо направете списък с 5-7 най-близки конкуренти. Изследвайте нуждите на вашата аудитория. Но не забравяйте да допълните картината със свои изследвания. Говорете с други собственици на марки - какво  във вашата област/регион се продава по-добре, какво  е предпочитано от създателите на тенденциите, които искате да предлагате. Не забравяйте да запишете изводите си - това ще помогне.     Къде планирате да продавате: дефинирайте региона. Онлайн или офлайн продажбите ще бъдат в приоритет? Задайте си честен въпрос: какви са ограниченията ви в момента? Вашите амбиции? И започнете от малко.      Въпреки, че като правило идеята за име се върти в главата на бъдещия собственик на марка дори преди етапа на анализ. Най-важната тайна е, че името на марката трябва да има положителни асоциации, да бъде четливо, лесно за произнасяне (въпреки че знаем редица изключения), несравнимо в конкурентна среда. Когато одобрявате името, обърнете се към фокус група: изпратете името на 10-20 познати и получете обратна връзка.
Задайте им въпроси: лесно ли го прочетохте, с какво или с кого възникнаха асоциации? Като наричате марката със собствено си име, вие придобивате репутация, отговорност и необходимост да работите върху личната марка.
     Традиционни въпроси за определяне на целева аудитория: възраст, пол, регион на пребиваване, интереси и образование. Съвременният маркетинг често разчита на разбирането за необходимостта да структурирате целевата аудитория в зависимост от категориите в нейната асортиментна матрица. Колкото повече вариации, толкова повече конкурентоспособност. Помислете чии клиенти в момента са тези, които ще започнат евентуално в бъдеще да купуват от вас (не конкуренти, а например салони за красота, ресторанти, производители на аксесоари - гръбнакът на вашата бъдеща партньорска мрежа).
    От гледна точка на маркетинга е важно да се вземат предвид интересите и нуждите на целевата аудитория, цените на конкурентите и общата пазарна ситуация. Препоръчвам още на този етап да помислите какви промоции и отстъпки можете си позволите в края на сезона. Правилни задачи за определяне ценообразуването: вземете впредвид планирания пазарен дял; компанията да бъде печеливша; Спазвайте принципите за позициониране на марката.
    Разработването на дизайн е важен етап, за подготовката на която е по-добре да се консултирате се с професионалист. Време е да вземете вашите препоръки и материали, които сте съставили на мудборта за марката. Определете цветовете на марката, символите, основните елементи на рекламния печат, етикети, опаковки и  цени - всичко трябва да бъде подредено в рамките на една концепция. Логото на марката е само върхът на айсберга. Мислете първо за дизайна, характеристиките на мърчандайзинга и онлайн магазина. На същия етап е необходимо да се вземе решение за визуалната концепция. разработка на свързаните с марката социални мрежи.
      Експертите препоръчват непременно да имате план за реклама на марката за поне 6 месеца. Първо дефинирайте 3-4 приоритетни канала за реклама: социални мрежи, медии, външна реклама, инфлуенсъри, онлайн портали и др. Определете бюджета, който планирате да отделите за реклама. Помислете предварително как ще популяризирате не самата марка, а тези предимства и стойността, които вашият клиент ще получи с придобиването на вашите стоки. Между другото, програмата за реклама, промоции и акции, отстъпки и стимулиращи събития също така трябва да планирате поне за 6 месеца.
    Разчитайте на събраните анализи, прогнози за тенденции и идеите за планираната целева аудитория. Помислете отново кои са вашите силни страни. Как ще взаимодействате с конкурентите. Основното правило тук е балансът и взаимното допълнение.
На този етап не трябва просто да мислите за асортиментната матрица, а за асортиментната политика на марката като цяло....

 



Гласувай:
1
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: milalea
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 9966
Постинги: 25
Коментари: 8
Гласове: 58
Архив
Календар
«  Април, 2021  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930